home , från en dag fylld av brandmän :D

HAHA, japp imorse gick vi upp... sju och åt frukost och var på brandstationen åtta.
Och NEJ jag kommer aldrig bli brandman ! Men jag tycker att det var rätt kul att vara offer :)
Vi fick sitta i en HELT ihoptryckt och kvaddad bil och en av oss (mig o Lovisa) var medvetslös och en var vid medvetande och så fick dom lyfta av taket, krossa rutor, se om vi mådde bra och så. Vi satt i tre olika bilar och så kom tre grupper och räddade oss. Den första gruppen var bäst hehe :)
Efter lunch fick vi gå in i ett hus som var fyllt med rök (inte farlig) ... fast lite eftersom man inte såg en enda sak där inne ! Inte handen framför sig ens. Det var likssom helt helt vitt , alltså HELT VITT ! heeeeeeelt viiiiittttt!
Sen fick vi "gömma" oss i olika rum. Jag fick lägga mig inne i en pyttepytte liten toa. Sen släckte dom ner och gick ut för att ta emot brandmännen som kom med bilen och som sedan skulle rökdyka in och rädda oss. Jag trodde det skulle gå snabbt så jag låg där och väntade, och väntade, och väntade, och väntade men ingen kom. Jag hörde steg och röster utanför men ingen kom in och hämtade mig. Efter en timme liggandes på ett stenhårt golv inne på en pytteliten toa kom två andra "offer" som åxå var med och öppnade dörren och sa: Vi ska ut ch göra om. Och sen gick dom iväg för dom hittade i huset. Det gjorde inte jag så jag tappade bort mig inne i all rök och gick runt och letade efter en utväg. Tillslut såg jag lite ljus och kom ut i friska luften haha. Där förklara dom att dom hade fel på mikrofonerna som dom pratar igenom , men att dom nu var lagade så nu kunde vi gå in och gömma oss igen. Jag bytte toa med Lovisa så jag fick en större då, haha :D Och då gick det fortare för dom att hitta mig så efter 30 minuter var jag ute (lite segt ändå) . När jag kom ut såg jag att ingen av de andra tre offren var där ute så jag var först.  Sen började det krångla mera för dom.. En fick slut på luft och fick lov att komma och byta, slangen fastnade i någonting och ja.. Så det tog ungefär en timme till tills de andra kom ut i friska luften och då hade ju jag vart ute hela tiden.. haha stackare :D   Det var bra att detta bara vad övning annars hade de i huset dött för länge sen.. Men just denna grupp som räddade oss hade lite oflyt. De andra grupperna var nog bättre, hehe :)

Nu är jag nyduchad och ska snart äta någonting.
ikväll ska jag bara ta det lugnt tror jag..... och ha lite tråkigt.
Vi hörs imorgon ! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0